onsdag 21 oktober 2009

Andra passet

HELEN

3 varv av

400m löpning
21 Ketlebell Swings 16kg
12 Pullups

Tung förmiddag i Stefans Crossfit kalender... men jag fullföljde.

Träningsvärk sedan förra passet så att jag knappt orkar få upp armarna över huvudet. Hoppas jag orkar klappa idag på presentationen när vi spelar mot Borås borta. Körde en Helen idag (tre varv på tid av 400m löpning, 21 Kettlebell swings med 16kg hantel och 12 Pullups som fick bli jumping pullups eftersom jag knappt orkade hänga pga träningsvärk). Uppvärmningen gick så där och kroppen ville flera gånger lägga av men jag har bestämt mig och hade Martins röst i tankarna vilket gav mig lite extra motivation. Svårt att säga hur det kändes men Swingsen var tacksammast. Hade inte så mycket träningsvärk i ben och rumpa. Lite i magen men det gick bra ändå. Löpningen som jag trodde skulle vara lättast kändes som jag släpade på två stockar men jag tröstade mig med att jag kanske ser smidigare ut än de två pansionärerna med powerwalk stavar som jag precis sprang förbi. Pullupsen ska vi inte ens tala om...
Jag ser fram emot om några veckor när jag fått upp shapen någorlunda och det känns som jag avslutar ett "ärligt"pass.
Snar så... har Martin lovat;)

Tills nästa gång

p.s. tog 18.00 minuter att köra klart Helen.

1 kommentar:

  1. Gött o se Steff!

    Jag var på fina Safjälet idag och joggade :)

    Sam

    SvaraRadera