onsdag 21 oktober 2009

Första passet!



Så många varv som möjligt på 15min av

5 Wallball shots
2 Pull-ups
5 Push-ups
5 Jumpbox

Ok...
Då har jag bestämt mig för att komma i form till slut. Sist jag satte foten i ett gym var över ett år sedan och jag ser att magen redan börjar hänga (det gjorde den egentligen för 9månader sedan). Hörde talas om Crossfit från min vän Martin och jag testade på det ett par gånger innan jag hängav mig åt total dekadens det senaste året men nu tänkte jag använda det för att komma i form.
Körde första passet med Martin och gick mest igenom tekniken för de olika momenten. Vi skulle avsluta med 15 minuters pulshöjare.
Det var tungt... mycket tungt. Samtidigt var det skönt att vara igång och köra. Trots att nivån var väldigt låg kände jag att hela kroppen skakade och jag ville helst av allt lägga mig ner och sluta. Fördelen med intervallträning eller olika övningar är att man orkar alltid lite till. Det var en skön känsla när hela kroppen skakade efteråt och pulsen var uppe i 180. Kommer att ha rejält med träningsverk men ser redan fram emot nästa pass...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar