fredag 30 oktober 2009

Tredje passet


Back Squat
3-3-3-3-3


En lätt förkylning och halsont har hindrat mig från att köra på ett par dagar men idag mådde jag bättre så jag tog mig till gymet och körde igenom styrkepasset. Denna gång var det inte så jobbigt att ta sig in och sätta igång eftersom min kropp mår bättre (kanske var förkylningen en reaktion på den totala träningsvärken) och så gillar jag styrkepass. Det är en skön känsla att komma in i gymet och lyfta nära på max. Tyvärr är inte nära på max idag i närheten av vad jag brukade köra med men känslan om att det är tungt är densamma. Jag värmde upp med stången först 2x8, sedan körde jag en 8 på 40kg som uppvärmning. Jag körde även Samson stretch emellan, 5st på varje ben och så lite situps. Medan jag vilade från squatsen gick jag loss på kipping pull-upsen och tekniken satt bättre idag. Jag fick till 5st i rad med relativt bra explosivitet (vi får se när Martin är med om han godkänner eller inte).
Första settet körde jag på 60kg vilket var för lätt, men eftersom jag inte kört på över ett år visste jag inte var jag låg. Sen brukar jag få kramp i bakre lår och rumpa om jag går på för tungt för tidigt. Jag höjde resten till 80kg vilket var lagon för idag. Hade kanske orkat mer men jag såg att knäna rörde sig lite lätt inåt och då är det bättre att bygga upp styrkan igen istället för att försöka sig på gamla vikter. Som hjälp, la jag också en låg bänk under rumpan. Lättare att vända upp igen.
Skönt pass idag... men förväntar mig inte lika "skönt" pass nästa gång.

på återseende

/steff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar