torsdag 5 november 2009

Cindy




Cindy
Så många varv på 20 minuter som möjligt av:
5 Pull-ups
10 Push-ups
15 Squats


Då var det dax för min första Cindy. Martin kom över och vi körde lite teknik först. Knäböj, frivändningar och lite repetition på kipping pullupsen. Börjar faktiskt få till tekniken och gjorde 5-6st "riktiga". Efter uppvärmningen gick vi loss på Cindy i 20 minuter. Det är något visst med att köra endast med egen kroppsvikt. I mitt fall fick jag bara bekräftat hur svag jag är. Det kändes i hela kroppen men svårast var armhävningarna. Jag fastnade där och fick bara till 10 varv. Något att jobba på helt enkelt. Det som är skönt är att träningsverken efter passet inte är så intensiva utan jag har istället den där sköna känslan av spända muskler över hela kroppen. Nästa pass blir 5k vilket jag ser fram emot trots att löpning inte är en favorit.
Ha d gött!

/steff

1 kommentar:

  1. Bra kämpat, 10 varv är bra för att vara första gången.
    Du ser ut att ha goa grejer där på gymmet, blir träningssugen.

    SvaraRadera