tisdag 19 januari 2010

89 is the magic number



89 kg! första gången på över ett och ett halvt år som vågen visar under 90kg och därmed är viktminskningen statistiskt säkerställd, som SIFO skulle säga.
Idag blev det åter igen lyft och inte så mycket kondition som jag hade tänkt från början. Istället blev det "tunga" marklyft istället. 5 set á 3 reps. Efter att ha värmt upp ordentligt med squats, pushups, situps och lite pull-ups värde jag även upp med en hel del marklyft innan jag gick på "tunga" vikterna. 102,5 blev matchvikten som jag genomförde seten med. Mellan varje set, körde jag även olika variationer på magövningar både med och utan vikter.
Om jag ska vara ärligt körde jag även igår men det var lite utanför programmet. Det blev pushups, mage och biceps (fåfängan tog över).
Vi får se vad kocken lagar för något gott till imorgon.
Har de sedan ett par veckor sedan även lagt in pushups och situps varje kväll. 3ggr max pushups och 3ggr max situps. I stort sett alla kvällar utom då jag precis kört mina vanliga pass.

Gött!!

/steff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar