måndag 30 november 2009

Squats & DU:s




Så många varv på 20 minuter av:
40 Double unders
15 50kg Squat

Konditionen börjar bli bättre känner jag. Idag blev det 40 double unders och 15 squats. Så många varv jag hinner på 20 minuter. 6st hann jag med och träningen flöt på ganska bra idag. Värmde upp lite lätt och började med hopprepen istället för squatsen för att minska skaderisken. Squatsen gjorde jag med 50kg och förväntar mig en sjuhelsikes träningsvärk av detta pass. Axlarna har jag redan go värk i sedan handstandsen och latsen värker sedan pullupsen. Vet inte om det gör ont eller om det bara är skönt.
Hade 25 double unders i rad som bäst innan hopprepet fastnade antingen i fötterna eller snärtade till mig på huvudet. Bra att ha ett hopprep som gör ont när man missar för då koncentrerar man sig lite bättre.
Vi får se vad Martin kokar upp till nästa pass.
Ha d gött

/steff

2 kommentarer:

  1. 25 DU i rad är bra, bättre än vad jag kan få till. Men skulle du inte köra burpees?
    Sam

    SvaraRadera
  2. jodå! men jag sträckte ju hamstringen om du kommer ihåg och burpeesen fick vänta.:) sånt får man räkna på när gamla människor tränar.

    SvaraRadera