lördag 1 maj 2010

6.1km i Göttingen

Är ännu en gång nere i Tyskland. Denna gång är jag här för att se Final 4 i Eurochallenge. Mycket rolig basket men har självklart tänkt hinna med ett par träningspass. Vanan trogen har jag valt att lägga löppassen när vi är på dessa resor men fick även in lite styrka i form av:
3xMax antal armhävningar
3xMax antal sit-ups
samt plankan för att ytterligare jobba på bålstabiliteten.

Imorse körde vi 6.1km enligt pulsklockan kopllad till GPSn. Tiden skrevs till 26minuter vilket kan räknas som "nytt" rekord sedan jag återupptog träningen.
Imorgon väntar åter ett löppas. Vi vet inte hur långt det blir men jag misstänker att det blir lite längre än dagens.
Tack till mina kompanjoner Stefan B. och Gökay A. som gjorde löpningen till en fröjd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar