lördag 8 maj 2010

Hadesrodden

1min rodd (300m)
1min vila
Upprepa 10ggr
För varje missad 50m från 300m skulle man kompensera med en burpee. Egentligen är det varje 5m men det hade blivit för mycket.




Sitter på tåget till Stockholm och försöker fundera ut de otaliga gånger jag kört intervaller i mina dagar. Det enda jag kommer på är att jag har kört en hel del men detta pass var bland det jobbigaste jag gjort i intervallvägar. Kroppen omsätter väldigt mycket syre vid rodd då man jobbar med de flesta kroppsdelar. Första 125m kändes helt ok men då tog mjölksyran över och varje roddtag smärtade. Klarade 300m första omgången för att sedan sakta sjunka ner mot 250m där jag låg kvar de sista 7 intervallerna.
Jag tänkte ladda upp några bilder som illustrerar återhämtningen efter dagens pass.



/steff

3 kommentarer:

  1. Verkar som ett grymt pass. Måste testa!
    Gör man burpeesarna på den 1min vila tiden eller sammanlagt efter hela passet?

    SvaraRadera
  2. man kör de sammanlagt efter passet. som sagt, det är 1 burpee för varje 5m man missar målet med men det beror lite på din form.
    lycka till

    /steff

    SvaraRadera
  3. Intressant pass. Måste jag testa

    SvaraRadera