torsdag 13 maj 2010

Axlar i Solna

1-1-1-1-1 Shoulder Press
3-3-3-3-3 Push Press
5-5-5-5-5 Push Jerk

alla repetitioner på samma vikt (55kg)

Är lite besviken på mig själv då jag nu känner att 55kg var alldeles för lite. Tror jag hade orkat lyfta 60kg. Bra pass då även bålstabilitet och ben kom med. Var oförskämt pigg efteråt så jag fick komplettera med bänkpress, mage och stående drag till bröst samt situps. Det är trots allt skönt att få köra när jag är iväg på det här viset även om jag kanske inte fick ut det mesta av mitt axelpass.
Fick även förfrågan om att bli arbetslös personlig tränare och motivator. Tack M! Skönt att veta hur framtiden kommer att se ut nu när Gothia lagt ner.

Ska försöka få in ett pass till imorgon också.

/steff

2 kommentarer:

  1. Lät kul med arbetslös personlig tränare och motivator :)

    Du kan köra det passet på två olika sätt, antingen som du gjort med en bestämd vikt, eller försök att öka vikten upp till ett max i varje moment.

    Om det är för lätt så är det bara att öka nästa gång :)

    SvaraRadera
  2. ska testa nästa gång... men ska först testa med att maxa shoulder pressen. kanske blir det jobbigare då. tack för tipset iaf. ska testa nästa gång jag kör
    /steff

    SvaraRadera