måndag 21 december 2009

Julgrisen


40reps av:
Pullups
Boxjumps
Wallball shots
Kettlebell swings
Pushups
Pushpress
Burpees


Äntligen ett pass värt att nämnas! Martin och jag körde ute i lokalerna i Sisjön. Man blir riktigt inspirerad av att köra därute. Crossfit Gothenburg har lyckats få till det hela väldigt snyggt och funktionellt. Kippingpullupsen går riktigt bra nu och själva tekniken känns ganska naturlig nu. Har dock bestämt mig för att filma dem nästa gång så att jag får lite koll på hur det ser ut. Brukar ju inte alltid överensstämma med hur det känns.
Boxjumpsen var kanske den lättaste övningen. Det var den enda övningen som jag kunde köra med någorlunda jämt flöde och utan för mycket vila. Efter jumpsen höll kroppen på att sakta ta slut. Jobbigast var passet för axlarna. Armhävnigar, Axelpressen och Burpeesen var lite för mycket för dem. Vid burpeesen var jag redan död och de kanske var mer givande för karaktären än för musklerna.
Körde även ett basketpass på kvällen...

Tid: cirka 30 minuter

/steff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar