torsdag 31 december 2009

Bänk

Skönt pass idag. Länge sen jag körde bänk press. Har väldigt tight med tid så ett lite kortare pass var precis vad jag behövde. Värmde upp med crossfig warm up (squats, samsons, pull ups, push ups) och lite lättare bänkpress. Först maxade jag 90kg vilket var överraskande då jag inte maxat på väldigt länge. Trodde jag skulle liga under 90. Första 10an körde jag på 70kg. Har som princip att sänka 5kg per 2 reps. Alltså 20 kg skulle gett mig 8 reps till. Eftersom det inte är en exakt vetenskap fick jag 10 reps istället. Nästa maxning var åter på 90 kg och det var på håret att stången låg kvar på bröstet. sänkte till 50 och orkade precis 20 reps. Sista maxningen var ganska tung men mäktade med 85. Sänkte till 40 och körde sista 30 repetitionerna med väldigt avig teknik.

90-70-90-50-85-40=425kg

Gött!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar