söndag 6 december 2009

Löpning(cykling) och Frivändningar

Ett inte så exotiskt pass men jag fick upp en ordentlig svett och hög puls. 28.45 stoppade jag klockan på. Blev inget springande men bytte ut det mot 4min cykling med puls på mellan 160-180. Kände mig allmänt trött idag men kom igång efter uppvärmningen. Frivändningarna gjorde jag på 55kg och jag märker att konditionen blivit mycket bättre. Återhämtningstiden är avsevärd kortare än i början, konstigt vore annars iofs. Nästa gång jag får en pulshöjare ska jag också ta återhämtningstiden efter 5 min. Intressant att se hur snabbt det går. Händerna blöder och inga handskar blev det. Hittade ingen passande handväska som någon skrev på förra inlägget. Ser fram emot nästa pass.
/steff

2 kommentarer:

  1. Roligt idé till en träningsblogg! Hur går det, får du någon positiv feed-back hemifrån? :)

    En länk om handvård som min kompanjon Martin Altemark skrev för ett tag sedan : http://www.crossfituppsala.se/2009/07/13/handvard/

    Lycka till med träningen!

    /Björn Uddenfeldt, CrossFit Uppsala

    SvaraRadera
  2. Ja! Faktiskt... har fått tillbaka några skuggor på armarna som min flickvän uppmärksammade...
    tack för länken... kollar in den
    /steff

    SvaraRadera