torsdag 3 december 2009

Linda



"Linda"

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 reps of the triplet:

Deadlift: 1 1/2 body weight
Bench press: body weight
Clean: 3/4 body weight

Trodde jag hade mött mina kärlekar i gymmet men aldrig har jag mött en kvinna som fått mig att arbeta och slita i 32minuter tills jag nästan spyr, exklusive uppvärmning, för att sedan stå där och skratta åt mig när jag drog mig tillbaka med skamsen blick. Linda är namnet på kvinnan som jag trodde skulle besegras idag. Istället körde hon slut på mig men ska jag vara helt ärlig så var jag ändå lite stolt när jag lämnade gymmet. Senaste dagarna har jag klagat lite på Martin för att inte ha fått några tillräckligt tuffa pass och jag tror han ville sätta mig på plats idag. Det var riktigt skönt att gå från marklyft till bänkpress och sedan till frivändning eftersom de andra kändes ganska lätta. Däremot var det alltid tungt att ta tag i marklyften. Också lätt att motivera sig då varje runda blir kortare och kortare. Jag mätte pulsen efter ett par rundor och iför sista rundan och efter jag var klar. Alla gånger fick jag 180 i puls vilket innebär att jag nästa gick med maxpuls i 32 minuter. Grymt skönt pass idag.

DL-95kg
BP-60kg
FV-50kg

P.S. Första valkarna för säsongen har dykt upp, som ni ser på bilden. Får kanske skaffa mig ett par träningshandskar tills de läker... om inte Martin säger att det är för mesigt dvs.

3 kommentarer:

  1. Hehe, bra svettats, men valkarna är bra att ha så länge du inte sliter av de.
    Fila ner de lite lagom efter duschen och smörj in med någon kräm om du vill lyxa till det.

    SvaraRadera
  2. hahaha! har koll på valkar hör jag Sammy! tyvärr slet jag av ena idag. men jag får väl ta mig igenom detta också;) tack för tipsen iaf
    /steff

    SvaraRadera
  3. Som någon sa "handskar är ok om du har en matchande handväska".

    SvaraRadera