fredag 23 april 2010

Five rounds for time of...

3x Knäböj
20x Ringdips

Ännu ett delvis stångpass. Knäböjen körde jag på 90kg det första och andra varvet för att sedan sänka till 80kg. Eftersom det inte fanns några ringar på gymet jag var på fick jag ersätta varje ring dip med 3st vanliga dips. Det skulle innebära att passet såg ut som följande 5x(3st Knäböj + 60 Dips). Gav mig på 60 dips på första varvet, klarade dryga 20st i rad och sen var tricepsen död. Det blev jumping dips istället och 40. När den väl dör då är det för sent... inte mycket att göra.
Ett ganska skönt pass som tog 19:17min.
Visste inte hur mycket träningsverk jag hade från förra passet förrän jag la stången på axlarna och kände hur ömma dem var. Lite mesigt... men fick köra med kudde på stången;).

ha d

/steff

2 kommentarer:

  1. Läste titeln denna gången ;)
    Kul pass igen, bra köttat :)

    SvaraRadera
  2. ja faktiskt! har kört två roliga pass nu så suget på att köra mer är högre än vanligt...
    /steff

    SvaraRadera