måndag 26 april 2010

Tunga marklyft och en rejäl genomkörare

Idag var jag ute i Sisjön och körde ett pass med Martin som ledare. Började med en "mardrömsuppvärmning". Egentligen inte så farligt men för en som hatar burpees var det lite som en mardröm.
3 varv av
10 burpees
10 push-ups
18 utfallsteg

Efter uppvärmningen skulle vi maxa marklyft. Jag gissade på 120kg men fick till 140kg. Det kändes som tekniken kunde finslipas lite men fick upp stången iaf.
Efter avslutade lyft gick vi vidare på ett avslutande pass som bestod av:

30 Pull-ups
20 Sit-ups
400m Löpning
30 Push-press med 40kg
400m Löpning
20 Sit-ups
30 Pull ups

Riktigt gött pass!! Har för mig att tiden blev 12.19. Sista pull-upsen tog över 2min och jag kände att det var där jag tappade flytet. De andra övningarna finns längre ner i bloggen om ni vill se videos.

P.S. Slog nytt personbästa på pull-upsen idag. 25st överraskade jag mig själv med:)

Ha d!

/steff

2 kommentarer:

  1. Bra pass! 12 min känns som en rätt bra tid på det passet.
    25 pull-ups, känner flåset, du tar mitt rekord på 28 nästa gång, får göra en formtopp och sikta på 40 nu :)

    SvaraRadera
  2. ja! det går stadigt uppåt... 18 för ett par veckor sen... fortsätter det i den här takten då jvlar...
    28 är målet alltså
    riktigt roligt pass! kombinationen mellan den sega uppvärmningen, tunga lyft och skönt avslut... bland de bästa jag kört hittills. välkomponerat!!
    Bra HUGO!!
    /steff

    SvaraRadera