onsdag 24 mars 2010

20 min of hell

Push Press
50 Air Squats
True Push Ups
50 Air Squats
Supine Pullup
50 Air Squat
Wall Ball
50 Air Squat

20 min

Åkte upp tidigt till gymmet idag och assisterade Martin med sista förberedelserna inför dagens pass. Utöver att städa lite skulle jag även ta en del kort och föreviga första passet. Efteråt skulle jag delta i andra passet och gå igenom skärselden med de andra.
Det var en speciell känsla att bara stå vid sidan, begrundandes och njuta av andra människors svett och hårt arbete. Det såg ut att bli ett bra pass.

Två och två skulle vi ta oss igenom 20 min av Push Press, True Push Ups (på lådor så man kommer djupare), Supine Pull-Ups i ring och Wall Ball. Så många varv vi hinner där den ene kör 50 squats mellan varje övning medan den andre genomför själva styrkeövningen. Man håller på så länge det tar ens partner att göra de 50 squatsen efteråt kör man själv squats för att sedan gå vidare till nästa övning. Vi hann med knappt två varv där ca 200 squats avverkades (per varv). En stor eloge till min partner Johan som var en killer på airsquats. Hans uthållighet är något som jag får försöka nå upp till.
Det var ett rejält mjölksyrepass men lite annorlunda då man sporrar varandra att köra lite snabbare och hårdare. Kände mig som Plåt-mannen från Trollkaren från Oz när jag efteråt gick omkring då benen gav vika vid minsta möjliga böj.
Passet hade varit relativt lätt om inte squatsen hade varit. Pulsen var på max och hjärtat jobbade på att pumpa blod och syre till låren som var helt känslolösa pga all mjölksyra. Sista par minuterna gjorde riktigt ont i kroppen och hade det inte varit för klockan på väggen som långsamt räknade ner, hade jag förmodligen fallit ihop på golvet i panikartade spasmer.

vi får se hur kroppen mår imorgon då jag kanske kör igen... lr i värsta fall på fredag.

gött
/steff

6 kommentarer:

  1. Detsamma! Utan dig hade jag förmodligen fortfarande gjort squatsen ;)
    /steff

    SvaraRadera
  2. Kul med tag team!
    Bra kämpat.

    SvaraRadera
  3. tack sammy!
    saknar dig på gymet... det hade varit ett pass som även funkat för din axel:)
    /steff

    SvaraRadera
  4. Du får jobba lite på matten Stefan, även om det är förståeligt att även den mest grundläggande addition är knepigt efter ett grispass.
    Vi gjorde två varv, således 50 x 4 x 2 = 400 squats.

    Det var ett tag sedan jag gjorde så många squats i ett pass, men jag har lite erfarenheter att dela med mig av: Kör ett recovery-pass idag, ex vis 45 min cykling på ultralätt motstånd och sedan lätt stretching.

    Vi ses på fredag!

    /Per

    SvaraRadera
  5. tack för heads-uppen:)
    det var både grispasset och giftet som Martin serverade mig efteråt.
    Syns
    /steff

    SvaraRadera