söndag 21 mars 2010

Helen

20 Mars

Helen
3 varv
400m
21 Kettlebell swings
12 Pullups

För första gången sedan jag startade denna blogg kändes det som jag "hängde med". Helen var min andra kärlek och sist jag gjorde henne tog det 18 minuter med bl.a. jumping pull-ups. Idag nöjde hon sig med 13min och 31sekunder. Fullföljde utan några hjälpmedel. Pull-ups hela vägen... 10st i rad första varvet +2 sedan 8 andra varvet +4 sedan 4+4+4 om jag minns rätt. Jobbigt men ack så roligt att köra idag. Finns väldigt mycket tjejer på CFGBG och ännu en gång blev jag knäckt av det starka könet. Sist var det Karin och nu var det Jasmine som löpte förbi mig. Min största kritiker Cajsa fick lära känna Helen idag och hon har nu gett mig tillåtelse att i framtiden förlusta mig bland crossfitkvinnorna bäst jag vill.
Ha d gött
/steff

1 kommentar:

  1. Gött jobb Steff!
    Rekord med 5 minuter är bra :)

    Ps. har smygstartat min träningsblogg nu www.sam.nu

    SvaraRadera