onsdag 17 mars 2010

Axelpass

16 mars

Shoulder press 1,1,1,1,1
Push press 3,3,3,3,3
Push jerk 5,5,5,5,5

Ett rejält axelpass var vad jag behövde. Kom till Gothia Arena, där vi har eget gym, lite tidigare för att köra ett pass innan det bär av till Södertälje för bortamatch. Jag blev bönhörd och fick ett pass med fokus på överkropp då mina lår var helt sönderkörda efter helgens påskbord av godheter.
Då det var länge sedan jag kört något liknande idag fick jag testa mig fram genom olika vikter men landade till slut på 55kg. Passet tog lagom långt tid, 30min inklusive uppvärmning. Ett perfekt mellanpass och även om fokus var på axlarna känner man ändå hur det tar i hela bålpartiet, speciellt push pressen och push jerken. Imorgon är det rest day på schemat men kanske jag får in ett lättare löppas.

Hörs
/steff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar