måndag 15 mars 2010

400m sprint + squats

4 varv av
400m
50 squats

Ah Ljuva träningsvärk
Jag tror att träningsvärk är bästa medicinen mot en åldrande kropp. Känns som alla muskler lyfts en halv decimeter och sitter på samma ställe som de brukade sitta i ungdomens dagar. Gårdagens pass med "5 rounds of..." har lämnat ett spår av ljuvlig smärta som jag omfamnar med glädje. Idag blev det istället 4 rundor av 400m löpning plus 50 airsquats. Innan start trodde jag löpningen skulle vara den jobbiga delen då det var länge sedan jag utövade den uråldriga form av motion. Till min förvåning var det squatsen som gjorde sig nästan outhärdliga. Med tanke på mitt förra pass var det inte speciellt konstigt. Ett lagom pass så här dan efter annandan. Ser fram emot ett pass för överkroppen härnäst.

/steff"

1 kommentar:

  1. Snyggt att du körde den!
    Tid?
    Jag gillar den trästockskänslan i låren de första staplande metrarna på andra varvet, man väntar på att benen ska vakna :)

    SvaraRadera