söndag 14 mars 2010

Burpee cleans



5varv av:
4 knees to elbows
4 pullups
8 burpee barbell clean
16 fällkniv

Fick testa en ny övning som var helt ny för mig sedan tidigare. Burpee squat cleans har potential att gå upp i toppen på jobbigast hittills. Kanske är det det faktum att "burpee" är med i namnet som får knäna att vekna. Burpees är inte någon favorit och jag känner att det nog aldrig kommer att bli heller. Var dock väldigt nära att kasta upp idag, vilket jag aldrig gjort någonsin under träning. Missförstå mig rätt, jag har tränat hårt i mina dar men jag har bara haft ganska lätt för att kontrollera min kräkreflex. Martin förberedde hinken iaf...
Knees to elbows känns som ja fått till ganska bra och det kändes ganska naturligt att göra övningen. Passet tog 25 minuter vilket är på tok för mycket.
Ikväll spelar vi mot Jämtland hemma 17.04. Imorgon är vi "lediga" och då ska jag få in ett löpigare pass.
/steff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar