onsdag 17 mars 2010

HSPU

17 Mars

5x3 Deadlift

3 varv på tid
10 Handstand pushups
20 Dips
30 Pushups

Kom in på gymet idag och såg direkt att allt inte stod rätt till. För det otränade ögat verkade Martin trevlig och tillmötesgående men för mig som känt honom ett tag kunde jag märka en viss irritation i hans beteende. Lade också märke till en blåtira under hans högra öga som han ådragit sig under en brottningsmatch tidigare idag. Vet inte om detta var orsaken till hans irritation men oavsett så förväntade jag mig ingen nådig behandling ikväll. Det blev crossfituppvärmning följt av 3x5 marklyft på 110kg. Därefter körde vi passet som bestod av 10 Hand Stand Push Ups, 20 Ringdips och 30 Armhävningar. 3 varv avklarades på 17.43. Efter att ha kört axelpasset igår, flöt inte detta pass på speciellt bra. Axlarna tog slut i stort sett på en gång och jag fick istället slunga mig upp både mot väggen för HSPU och Ringdipsen. Detta var något som istället höjde pulsen... Att hoppa upp mot väggen 10ggr och hoppa upp till ringarna 20ggr fungerade som pulshöjare vilket inte heller är fy skam.
Bra dag idag med både löpning (5km) och ett gött crossfitpass.
ha d gött
/steff

3 kommentarer:

  1. Ett nöje att följa din blogg och att verkligen kunna se resultat av denna träningsform.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Trevligt!:)
    Nu när säsongen närmar sig slutet kommer det att bli ännu mer träning och ännu fler inlägg.
    /steff

    SvaraRadera