fredag 26 mars 2010

3 Rounds Of

26 Mars

Deadlift 125kg 10 rep.
50 Double Unders

Med en otrolig träningsverk i lår och rumpa sedan onsdagens pass tog jag mig till gymet i Gothia Arena för att köra 3 rounds of; 10xDeadlift och 50 Double unders. Jag skalade Deadliften till 100kg. Det skulle gått på tid men jobbet kom emellan (behövde tejpa Kim Palmqvist, en av Gothiaspelarna). Gjorde inte mycket... jag fick en rejäl genomkörare, go svettning och en ok pulshöjare. Tanken var att köra ett pass med lite tyngre vikter och mindre mjölksyra.
Att Kim behövde tejpas var faktiskt ganska produktivt... han hade som förslag att jag skulle länka de olika övningarna som jag skriver om i bloggen eftersom han inte visste vad alla var för några. Jag tänkte börja med det idag. Ni kan klicka på övningarna för att gå till film som beskriver dem.

tills nästa gång
/steff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar